Multiarbejdsplads

Multiarbejdsplads

Optimer tidsforbruget igennem øget selvbetjening for borgerne

Løsningen indeholder to moduler, der sættes op i borgerservice.

  • Det ene modul er selvbetjeningen, der er en webside, på hvilken man kan starte en ansøgning til pas eller kørekort.
  • Det andet modul er en selvbetjent fotostander, hvor borgeren kan få taget et foto, der gemmes centralt i løsningen. Fotos taget på denne måde analyseres automatisk, og hvis fotoet ikke lever op til kravene til pasfoto, bedes borgeren om at tage et nyt.

Simpelt set-up hvor borgeren guides igennem processen, der afsluttes med verificering fra en borgerservicemedarbejder  

En eller flere selvbetjente fotostandere sættes op i Borgerservice sammen med en række selvbetjeningsstandere, der kører selvbetjeningen.

Borgerne kan på denne måde få taget billeder samt udfylde det af ansøgningen, der kan foretages uden at involvere borgerservice.

Det er op til Kommunen selv at formulere køen til de enkelte maskiner eller formulere køen i FrontDesk/Next

Når borgeren er færdig med selvbetjeningen, vil en borgerservicemedarbejder modtage besked herom, og kan derefter overvåge optagningen af fingeraftryk og underskrift samt verificere borgerens identifikation.